Sıkça Sorulan Sorular
Hangi kargo şirketleriyle çalışıyorsunuz?
Türkiye’nin en büyük kargo şirketlerinden olan Aras, Hepsijet, Sürat, PTT ve Sendeo ile çalışmaktayız. Bu şirketler, Türkiye’nin her yerinde geniş bir şube ağına sahip olup, hızlı ve güvenilir teslimat hizmeti sunmaktadır.
Bu şirketlerle çalışmakta olmamız, müşterilerimize Türkiye’nin her yerinde hızlı ve güvenilir teslimat hizmeti sunmamızı sağlamaktadır.
Kargo ücretleri nasıl hesaplanır?
Kargo gönderilerinde ücretler, gönderinin ağırlığına, hacmine, gönderim mesafesine ve kargo şirketinin tarifelerine göre değişmektedir. Genel olarak, kargo ağırlığı arttıkça ücret de artmaktadır. Gönderinin hacmi de ücreti etkileyen bir faktördür. Hacmi büyük olan gönderiler, ağırlığı aynı olsa bile daha yüksek ücrete tabi tutulmaktadır. Gönderim mesafesi de ücreti etkileyen bir faktördür. Gönderi uzak bir yere gönderiliyorsa, ücret de daha yüksek olmaktadır.
Kargo gönderilerinde ücret hesaplanırken aşağıdaki adımlar takip edilir.
Gönderinin ağırlığı veya hacmi ölçülür.
- Gönderimin gideceği mesafe belirlenir.
- Kargo şirketinin tarifeleri incelenir.
- Bu bilgiler doğrultusunda ücret hesaplanır.
Kargo gönderimi için minimum sipariş miktarı var mı?
Hayır, sistemimizi kullanabilmek için minimum sipariş sayısı veya ağırlığı gibi herhangi bir sınırlama bulunmamaktadır.
Kargo ücretleri ödeme seçenekleri nelerdir?
Şu sistemimizde sadece üyelerimizin ödeyeceği metod kullanılabilmektedir. Alıcınıza yapılacak karşı ödemeli gönderiler için çalışmalarımız devam etmektedir.
Kargo gönderiminde takip numarası nasıl alınır?
Hizmet almayı seçtiğiniz kargo firması gönderinize işlem yaptığı an oluşan kargo takip kodunuz kendi panelinizde yer alan “Gönderiler” sayfasından kontrol edebilirsiniz.
Kargo gönderiminde teslimat süresi garantisi var mı?
Kargonomi sadece bir kargo altyapı sağlayıcısı olduğundan herhangi bir teslimat süre garantisi verememektedir.
Teslimat süreleri hizmet almayı seçtiğiniz kargo firması tarafından belirlenmektedir.
Kargo gönderiminde öncelikli teslimat seçeneği var mı?
Şu an sadece standart teslimat olarak hizmet verebiliyoruz.
Kargo gönderiminde fatura nasıl düzenlenir?
Taşıma ücretine ilişkin hizmet faturası haftalık olarak Kargonomi tarafından düzenlenecektir.
Kargo gönderiminde KDV kaç olarak uygulanıyor?
Taşıma ve hizmet sunumlarına ilişkin KDV uygulaması 7 Temmuz 2023 tarihli ve 32241 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar” ile düzenlenerek 10 Temmuz 2023 tarihinde %20 olarak uygulamaya başlandı.
Kargo gönderiminde teslim alınmayan paketler ne olur?
Herhangi bir nedenle alıcısına teslim edilemeyen paketlerle ilgili üye olurken kullandığınız email adresinize paketinizin alıcısına teslim edilememe bildirimi gelir. Bu andan itibaren sizden gelecek bilgi kargo firmasına iletilerek işlem yapılır.
Kargo gönderiminde müşteri desteği nasıl sağlanır?
Sitemizin kullanımı sırasında dilediğiniz her konuda destek@kargonomi.com.tr mail adresinden, 0850 811 87 97 numaralı telefon hattından veya 0850 811 87 97 numaralı whatsapp destek hattımızdan destek alabilirsiniz.
Kargo takibi nasıl yapılır?
Gönderdiğiniz kargolara ilişkin takip bilgileri anlık olarak hizmet almayı seçtiğiniz kargo firmasından alınarak sizinle paylaşılır.
Aşağıdaki yöntemlerle kargolarınızı takip edebilirsiniz;
- Gönderiler sayfasında yer alan takip kodunu kullanarak kargo firmasının kendi web sitesinden
- Gönderdiğiniz bir kargonun detay sayfasına girip sistem tarafından oluşturulan kargo takip linkinden
- kargonomi.com.tr anasayfasında bulunan kargo takip bölümüne gönderiye ilişkin referans numarası veya takip kodunu yazarak
https://www.kargonomi.com.tr/kargo-takip adresine gönderiye ilişkin referans numarası veya takip kodunu yazarak
Entegre olduğunuz e-ticaret altyapıları hangileridir?
Müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak için, Türkiye’nin en büyük e-ticaret altyapıları ile entegrasyonlar gerçekleştiriyoruz. Bu entegrasyonlar sayesinde, müşterilerimiz bu altyapılarda yer alan e-ticaret siteleri için de hızlı ve güvenilir teslimat hizmeti alabilmektedir.
Entegre olduğumuz e-ticaret altyapıları şunlardır:
- IdeaSoft
- Shopify
- Ticimax
- T-soft
- Platin Market
- Woocommerce
- Opencart
- Sopyo
- Entegra
Bu entegrasyonlar sayesinde, müşterilerimiz aşağıdaki avantajlardan yararlanabilmektedir:
- Tek bir panelden tüm kargo işlemlerini yönetebilme
- Otomatik kargo etiketleme
- Kargo takibi
- Kargo ücreti hesaplama
- Kargo raporlama
Müşterilerimizin e-ticaret sitelerinden daha fazla satış yapmalarına ve müşteri memnuniyetini artırmalarına yardımcı olmak için bu entegrasyonları geliştirmeye devam ediyoruz.
Kapıda ödeme seçeneği var mı?
Şu an için kapıda ödeme servisimiz aktif değildir.
İade kargolarımız için Kargonomi kullanabilir miyiz?
Elbette aynı şartlardan ve maliyetlerle iade kargolarınız için de Kargonomi kullanabilirsiniz.
Bunun için 2 yol vardır.
- Daha önce gönderdiğiniz bir kargonun iadesi için; Gönderiler sayfasında daha önce gönderilen kargoyu bulup ayarlar simgesinden iade oluştur fonksiyonunu kullanarak iadenizi oluşturup kargo firmasını seçerek iade kodunuzu müşterinizle paylaşabilirsiniz.
- Gönderiler sayfasından yeni gönderi oluştur seçeneği ile gönderici adresi olarak iadenizin geleceği adresi yazıp kargo firmasını seçerek iade kodunuzu müşterinizle paylaşabilirsiniz.
Daha önce kargo gönderdiğim bir müşterime yeniden kargo göndermek için adres bilgilerini yeniden mi girmem gerekiyor?
Hayır, yeniden adres ve telefon gibi tüm bilgileri yeniden girmenize gerek yok. Gönderiler sayfasından ilgili kargonuzu bulup ayarlar simgesinden tekrar et diyerek kargo firmasını seçip gönderinizi hemen oluşturabilirsiniz.
Uluslararası kargo gönderimi yapılıyor mu?
Şu an için sadece Türkiye içerisindeki kargo gönderimleri için hizmet veriyoruz.